lll........Searching.........lll

By: da da

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  >  >>]    [Archive]
Monday, 26-Jan-2009 09:57 Email | Share | | Bookmark
MENYAHUT SERUAN.....BOIKOT....

aku dah tak guna FP lagi.....guna flickr saja...

http://www.flickr.com/photos/darwisy007/


Tuesday, 6-Jan-2009 11:51 Email | Share | | Bookmark
Akikah

Dah lama tak upload...walaupun dah masuk tahun baru 2009 masih ada yg blum upload lagi nih......gambo ni akikah anak aku sempena hari jadinya pada tanggal 9hb Disember 2008....akikah dan korban ni buat di Surau Taman Bunga Raya, Jitra.....anak buah aku pun masuk bahagian jugak......jadi aku ngan adik pompuan aku sepakat sedekah bahagian kami kepada surau taman ni utk buat kenduri.....Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar walaupun ada insiden lembu melepaskan diri...nasib baik tak merodong ke arah tempat org duduk....ada 4 ekor lembu utk disembelih...
ni lembu yg ada bahagian anak aku....seblum di sembelih sesi meregangkan badan dulu....

seblum disembelih tukang sembelih memanggil org2 yg ada bahagian dalam lembu ni bagi melafazkan wakil kepada beliau utk menyembelih lembu ni....lepas tu kami ramai bertakbir....tukang sembelih melakukan tugasnya...

melapah pulak.....sekejap ja diorang ni buat keja...kagum aku dibuatnya....

abah bole pi tenang lembu ni....alih2 lembu ni yg berjaya melepaskan diri....ada yg ketakutan sbb lembu ni main rodong ja akibat takut tgk kawan dia kena sembelih.....tali yg ikat lembu ni pun dah nak putus sbb tu la...

tunggu dan lihat saja ka....

anak aku ngan mak jang(emak sedara).....sudah satu tahun ma......


Friday, 19-Dec-2008 01:12 Email | Share | | Bookmark
Tanjung Dawai plak...

Lepas pi Pantai Merdeka...kami pun merancang pergi ke Tanjung Dawai....mmg org kebiasaannya akan dtg ke sini utk bli keropok, ikan masin, belacan, keropok ikan dan mcm2 lagi yg seumpama dgnnya....dan tak lupa Rojak Mak B....kalu org mai sini tak bli rugi la...mmg sedap cuma aku ja tak leh makan sgt sbb resdung...kami sekeluarga saja ja dtg sini sbb boring tak tau pi mana....sesampai kami kat sana di hujung jeti ramai kaki pancing melabuhkan pancingannya.......tgk la mcm bro kat bawah ni, lontaran pancingnya seakan2 nak sampai ke Pantai Merdeka.....henjut jgn tak henjut.....

bro ni mmg sporting...dia bole buat rilek ja aku duk amik gambo dia....aku pun tanya ada ka ikan bang....."Ada la sikit, gelama ngan duri byk la kat sini....kalu nasib baik dapat la gelam pisang ngan senangin...ada yg pernah naik senangin sampai 3 kilo....ramai yg pernah dapat tapi memancing malam la sbb siang ni byk sgt bot2 lalu lalang kat depan ni...jadi ikan yg besaq2 takut ngan bunyi bising2 nih...".......perbualan kami terhenti sbb bro tu tgh menarik pancingan yg di sambar ikan....ikan gelama kecik ja.....

ni bot penumpang yg digunakan utk mengangkut penumpang dari Tanjung Dawai ke Pantai Merdeka dan sebaliknya.....seorang RM2 saja.....perjalanan naik bot lebih kurang 10 minit....ramai org naik masa cuti2 sekolah nih...


Wednesday, 17-Dec-2008 14:21 Email | Share | | Bookmark
Pantai Merdeka

5 Dis 08....kami sekeluarga ke Pantai Merdeka....masa aku kecik2 dulu sini la pot kami mandi-manda.....ingat kenangan dulu...cuma pantai ni airnya tak la sebersih Pantai Batu Feringgi.....tapi ok la nak bersantai dan menghirup udara pantai....tgk la anak aku ni..tu tak dapat kaki lagi.....masih dok bertak tih lagi......manja ngan Tok Wan ngan Mak Tok.....kalu ngan Tok Wan dia...hmmm....round satu pantai pun tak pa lagi....

ni sepasukan JPA3.....atau Baywatch yek??....tgh training....gunung yg nampak tu la Gunung Jerai......masa aku kecik2 dulu mana ada depa ni tapi skg siap ada menara lagi untuk memerhatikan kawasan pantai.....baguih gak depa ni ada....sekurang2nya bole la memberi pertolongan kepada yg memerlukan....

suasana di cuti sekolah...pantai ni mesti penuh dgn pengunjung yg mandi-manda..

hai bangku...setia ko menunggu kat situ.....tak pa..sabaq2 nanti ada la yg duduk atas ang.....

amacam segak tak aku nih....meowwwww......macho cat at the beach.....


Sunday, 7-Dec-2008 15:45 Email | Share | | Bookmark
Besday Anakku

besday ni kami sambut awal sikit...buat 2 sekali...iskandar punya besday 9hb dis ni...raya korban ke-2...siap buat akikah kat surau Taman Bunga Raya...aisyah lak pada 4 dis.....pakat2 la bini den ngan kakak dia bli kek ngan kfc....org punya besday tak mkn sgt tapi kami yg makan lebih2...wakaka...buat simple ja....abah pun join sekali..

"mama...iskandar bole makan ka kek ni..beso sgt la....mana muat mulut.."


[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net